Inferno – Dan Brown

Po „Inferno” przyznam się sięgnęłam z rozpędu. Przeczytałam większość pozycji Dana Browna, więc kolejna to pewnik dobrej lektury. I nie zawiodłam się.

Odnalazłam właściwie to czego oczekiwałam. Zagadka, zawikłany wątek, klimat romansu… Jednak nic poza tym…

Czytając „Inferno” miałam wrażenię, iż widzę Dana Browna siedzącego w bibliotece obłożonego książkami mającymi przybliżyć nam dzieje Wenecji i Florencji. Odnalazłam wszystko to co w innych pozycjach tego autora. Dlatego pozostał mi mały niesmak.

Przesyt opisów architektonicznych, zagadek zbyt mocno zawikłanych (wrecz na siłę powiedziałabym) i ta przewidywalność, która powoli już irytuje. Książka wysmienita dla osoby chcącej „oderwać się”, dla osoby która Browna dopiero odkrywa. „Starzy” czytelnicy mogą poczuć „braki”.

Wydawnictwo: Sonia Draga

Skomentuj

