Jajko z niespodzianką – A. Krakowiak – Kondracka

Kochani, dawno mnie tutaj nie było. Czytałam wiele, jednak gdzieś ulotniła się moja wena do pisania.
Mniemam sobie, iż po części to wina lektur, które dobierałam. Postanowiłam postawić na powieści obyczajowe, które odpowiednio zrelaksują mnie i odprężą.
Okazuje się jednak, iż wiele z tych powieści (całkiem dobrych zresztą) jest do siebie tak podobnych wątkiem oraz schematem, iż przy którejś z kolei moja wena się zbuntowała i wyszła…
Dodatkowym Przyczynkiem jest też Maleństwo, które bardzo nie lubi, gdy mama siada przy komputerze, skutecznie wyrażając swój protest kopiąc prosto w żołądek, co za
tym idzie nie będę opisywała, mama się poddaje i wraca do pozycji półleżącej na kanapę. Wszak mama ma odpoczywać, ot co! 🙂 Kochane Moje Dzieciątko. 🙂

Przeczytałam jednak ostatnio pozycję, o której bardzo chciałabym napisać – mimo protestów Małego Piłkarza. 🙂
„Jajko z niespodzianką” to prosta, jednak niebanalna historia, z której można wyciągnąć wiele dla siebie.
Autorka poprzez losy samotnej matki – Ady oraz jej córeczki pokazuje nam z jaką łatwością przychodzi nam osądzanie innych ludzi.
Bogaty biznesmen-pewnie cham, tleniona blondynka-pewnie pusta, zaniedbana kobieta-niezaradna itd., itp. To przykre, jednak takie sytuacje mają miejsce każdego dnia, spotykają każdego z nas.
Jesteśmy oceniani, buntujemy się, jednak sami oceniamy. I bardzo ciężko pozbyć się tego nawyku.
W historii tej odnajdziemy wiele miłości, szczególnie tej bezwarunkowej rodzicielskiej, nadziei, wiary w lepsze jutro, oraz prawdziwą niczym niezachwianą przyjaźń między jaka zawiązuje się między dziećmi.
Relacja ta stanowi idealny kontrast do sytuacji 30-letniej Ady, która tak bardzo chciałaby mieć przyjaciółkę…
Rzeczywistość jednak pokazuje jak ciężko w tym wieku zawiązać trwałe, mocne relacje…
Któż z nas nie marzy o prawdziwej, lojalnej, oddanej osobie, do przysłowiowego „tańca i różańca”? Każdy. Ja na pewno.

Celowo nie opisuję głównych wątków historii Ady, chciałabym żebyście sami sięgnęli po tę lekturę i tą zimową porą zagłębili się w perypetie głównych bohaterów.
Powieść jest napisana dostępnym językiem, jednak nie razi swą prostotą. Autorka nie wtrąca na siłę -jak to teraz w modzie w powieściach dla kobiet-wielu modnych powiedzonek, które tak często po paru stronach zaczynają mierzić czytelnika. Nie ma też banalnych, przewidywalnych zakończeń, które również zachęcająco nie działają…

„Jajko z niespodzianką” to druga książka Pani Agnieszki Krakowiak-Kondrackiej, po którą sięgnęłam, i z pewnością jeśli napisze kolejną i po nią sięgnę.

Wydawca: Wydawnictwo Literackie

Skomentuj

