,,Zeszyt szczerości” #8 Marta Obuch

W kolejnej odsłonie cyklu ,,Zeszyt szczerości” z pytaniami zmierzyła się autorka komedii kryminalnych – Marta Obuch. Zapraszam!

ikona

Zeszyt szczerości

  1. Nazywam się……. Marta Obuch.
  1. Moja rodzinna miejscowość to……. Częstochowa.

  2. Moje zwierzątko to……. Posiadam dwa szare koty, ponoć rosyjskie, ale mają maniery angielskich opryszków.
  1. Z przedmiotów szkolnych najbardziej lubiłam……. Drzwi wyjściowe.
  1. Moja ulubiona dyscyplina sportu to……. Dużo chodzę, nie zamykam się w aucie! Do tego jazda rowerem o poranku przez zielony park oraz nordic walking. Park może być wtedy różnobarwny, a nawet nagi – jak nazywają go zimą zboczeńcy.
  1. W dzieciństwie zasłuchiwałam się w……. Od słowa śpiewanego zawsze wolałam słowo pisane. Czegoś się tam słuchało, ale tylko dlatego, że słuchanie było modne. Jednak zawsze, ale to zawsze słuchałam radia, które było dla mnie czymś więcej niż tylko czarnym dudniącym przedmiotem. Tak jest do dziś.
  1. Relaksuję się…. w ciszy.  Muszę mieć w życiu dużo czasu tylko dla siebie, inaczej przegrzewają mi się styki i bywam nieprzyjemna. Uwielbiam także wycieczki, najchętniej niezbyt długotrwałe i w jak największym oddaleniu od miast. Kocham Mazury.
  1. W telewizji oglądam zazwyczaj……. programy naukowe i kulinaria. Z małych grzeszków przyznaję się do zerkania na ,,Rolnika szukającego żony”… Przaśne.
  1. Gdy mam chandrę……. Bywa różnie. Chandry są podstępne, mam na nie kilka sposobów. Rozmawiam z bliskimi, oglądam filmy, czytam książki, wychodzę z domu, żeby dom wyszedł ze mnie, a na to miejsce wskoczył świat. Wtedy w środku powstaje przestrzeń. W takich chwilach staram się też mocno koncentrować, żeby nie wyrażać zgody na złe myśli. I powtarzam sobie w duchu, że to ja biorę odpowiedzialność za swoje zwoje mózgowe. Takie postawienie sprawy bardzo pomaga.
  1. Złości mnie……. brak szacunku dla człowieka. Na starcie.
  1. Uwielbiam jeść……. Uwielbiam, to prawda. Chyba wszystko, z małymi wyjątkami. Desery, dania główne, obojętnie. Ulubiona potrawa – podejrzewam pierogi.
  1. Moją pierwszą miłość poznałam w……. Pierwszą i jedyną, czyli męża, poznałam na Targu Solnym w Gdańsku, kiedy to mój małżonek kupował intymne męskie gatki w ohydnym kolorku i fasonie. Trzeba było zawalczyć o kulturę i sztukę i mu pomóc…
  1. Zaczęłam pisać w wieku……. W wieku, kiedy nauczyłam się trzymać w dłoni długopis. Zawsze odczuwałam potrzebę oswajania świata za pomocą atramentu.
  1. Gdy piszę, czuję się……. nierozdzielona.
  1. Krytyka – motywuje czy zniechęca? Ilu ludzi, tyle opinii. A ilość krytyków w stosunku do krytykantów zawsze będzie odwrotnie proporcjonalna, przynajmniej w krzakach, kiedy nikogo nie widać – to znaczy w Internecie. Ale nawet jeśli krytyka jest zasadna i tak w pierwszym momencie podcina skrzydła, bo książka to flaki pisarza. Mniej lub bardziej obnażone. Trudno wewnętrznie nie reagować, kiedy ktoś w nich publicznie gmera patykiem. Tyle że w tym momencie trzeba zadać sobie pytanie, po co się pisze. I kim się jest jako pisarz i człowiek.
  1. Często wspominam……. tych, którzy nauczyli mnie ważnych rzeczy.
  1. W wolnej chwili……. czytam.
  1. Nie lubię……. wszelkiej ciasnoty, także intelektualnej. Żółtek w jajku. Bałaganu. Koloru czarnego – na sobie. A przede wszystkim… nie znoszę tłumaczyć żartów!
  1. W wymarzoną podróż wybrałabym się do……. Prowansji lub Toskanii, do niewielkich miejscowości, bez ogłupiających tłumów. Pojechałabym samochodem i codziennie oglądałabym inne malusie miasteczko. I jadłabym, jadła… A potem z dziką satysfakcją kupowałabym buty, żeby po powrocie przejść się w tych najładniejszych do CCC.
  1. Mój ulubiony gatunek literacki i ulubiona książka to……. komedia kryminalna i kryminał. Ostatnio zaczytuję się w Zygmuncie Miłoszewskim, cudnie szczerym. Co do ulubionej książki, zmienię nieco scenerię, ponieważ jak plasterek zawsze działa na mnie ,,Wielka Księga Kubusia Puchatka” A. A Milne’a. Mogę ją czytać wiele razy i za każdym znajdę w niej coś mądrego i rozbrajająco pociesznego.
  1. Pisarz, którego przeczytałam wszystkie książki to……. Joanna Chmielewska, Małgorzata Musierowicz.
  1. Przyjaźń jest dla mnie ……. potrzebą i gotowością szczerego dzielenia się z drugim człowiekiem sobą: swoim światem i emocjami, nawet drobnymi i śmiesznymi, bez lęku, w przekonaniu, że jest się dla kogoś ważnym i wyjątkowym.
  1. Gdybym wygrała los na loterii……. kupiłabym dom z gigantycznym ogrodem. Dom miałby basen, wielki salon, dużą słoneczną kuchnię, bibliotekę pełną apetycznych książek, gabinet i pokoje dla gości. Zatrudniłabym też ogrodnika i pomoc domową – ogrodnik liczyłby sobie lat trzydzieści, pomoc domowa sześćdziesiąt. Albo na odwrót. Pomocnik domowy mógłby mieć trzydziestkę, ogrodniczka sześćdziesiątkę.
  1. Mój ulubiony cytat z książki……. „A kiedy znalazłem się na samym dnie, usłyszałem pukanie od dołu”. S. J. Lec
  1. Moja życiowa dewiza……. Trzy razy R. Równowaga, rodzina, rozwój.


obuch_6Marta Obuch – autorka komedii kryminalnych, poetka, fotograf, dziennikarka. Debiutowała w 2007 r. powieścią „Precz z brunetami”!.
Następnie wyszły „Odrobina fałszerstwa „(2008), „Diabelska ewolucja” (2009), „Miłość, szkielet i spaghetti” (2012), „Łopatą do serca” (2013), „Szajba na peronie 5”. (2014), „Francuski piesek” (2016) oraz „Księgarenka przy ulicy Wiśniowej” (premiera opowiadania – listopad 2016). W przygotowaniu książka pod roboczym tytułem „Portret kobiety z biegunką”.
Autorka skończyła szkołę wojskową, polonistykę i fotografię. Ceni sobie humor Joanny Chmielewskiej, dlatego poszła w jej ślady. Twórczość Marty Obuch znalazła wielu czytelników ze względu na lekką fabułę i postacie, które wplątują się w najrozmaitsze afery kryminalne. Mieszka w Katowicach, gdzie tworzy, a w wolnym czasie prowadzi własną firmę fotograficzną i prowadzi szkolenia oraz warsztaty. Kocha gotować i oglądać dobre filmy.

Zapraszam na stronę autorki KLIK
OdwIedź fan page Marty Obuch KLIK


Zapraszam na FB ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

FB Miłość do czytania

Jedna uwaga do wpisu “,,Zeszyt szczerości” #8 Marta Obuch

Skomentuj

