,,Zeszyt szczerości” #12 Dawid Waszak

Zapraszam do „Zeszytu szczerości”! Dziś w męskiej odsłonie, gdyż z pytaniami zmierzył się Dawid Waszak, autor takich powieści jak ,,Narodziny zła” i ,,Czerwień obłędu”.

IKONA

Zeszyt szczerości

  1. Nazywam się ……. DAWID WASZAK
  1. Moja rodzinna miejscowość to …… JAROCIN

  2. Moje zwierzątko to …… A MUSI BYĆ JAKIEŚ ZWIERZĄTKO? NIE MAM 🙂
  1. Z przedmiotów szkolnych najbardziej lubiłam/em ……. TO JEST TRUDNE PYTANIE. CHYBA DLA KAŻDEGO NAJBARDZIEJ LUBIANE 45 MINUT TO „OKIENKO”. KAŻDY Z NAS CHYBA UWIELBIAŁ MIŁĄ NIESPODZIANKĘ, JAKĄ BYŁA ODWOŁANA LEKCJA. 😉
  1. Moja ulubiona dyscyplina sportu to ……. MOGĘ ZDRADZIĆ JAKA DYSCYPLINA BYŁA DAWNIEJ MOJA ULUBIONĄ. NIE BĘDĘ TUTAJ ORYGINALNY JAK POWIEM, ŻE PIŁKA NOŻNA. NIESTETY, OD DŁUŻSZEGO CZASU NIE INTERESUJĘ SIĘ ŻADNYM SPORTEM, CHOCIAŻ TAK WIEM, SPORT MUSI ISTNIEĆ U KAŻDEGO. W SUMIE SPORT TO ZDROWIE. DOBA TO DLA MNIE ZA MAŁO, ŻEBY ZNALEŹĆ CZAS NA JAKĄKOLWIEK DYSCYPLINĘ.
  1. W dzieciństwie zasłuchiwałam/em się w …….W CO JA SIĘ ZASŁUCHIWAŁEM? 🙂 PAMIĘTAM, JAK ZA MOICH MŁODYCH LAT W TELEWIZJI ROIŁO SIĘ OD PROGRAMÓW DISCO POLO ITP. TO BYŁA MOJA ZMORA. CAŁE SZCZĘŚCIE MÓJ OJCIEC UWIELBIAŁ TROCHĘ INNE GATUNKI, DLATEGO W DOMU CZĘSTO MOŻNA BYŁO USŁYSZEĆ DEEP PURPLE, THE ROLLING STONES, LED ZEPPELIN. TEGO SŁUCHAŁEM I JESZCZE W SUMIE MI NIE PRZESZŁO 🙂
  1. Relaksuję się przy ……. PRZY KILKU RZECZACH, KTÓRE ZRESZTĄ NIE MUSZĄ WYSTĘPOWAĆ RAZEM. KAWA W SŁONECZNY DZIEŃ, DOBRA MUZYKA, KSIĄŻKA, FILM. RELAKSOWAĆ MOŻNA SIĘ PRZY WSZYSTKIM, NAWET PRZY PRACY, OCZYWIŚCIE JEŚLI NIE STOI NAD TOBĄ DYKTATOR Z BATEM.
  1. W TV oglądam zazwyczaj ……. CZASEM SĄ PRZERYWANE JAKIMŚ FILMEM, ALE CAŁE SZCZĘŚCIE TE PRZERWY SĄ BARDZO KRÓTKIE. A TAK NA POWAŻNIE, TO PRÓCZ PORANNYCH WIADOMOŚCI, TELEWIZJI NIE OGLĄDAM. WSZYSTKO CO JEST FAKTYCZNIE POTRZEBNE MOŻNA ZNALEŹĆ W INTERNECIE.
  1. Gdy mam chandrę ……. LUBIĘ POSIEDZIEĆ W SAMOTNOŚCI, ALBO JEŚLI POGODA NAS ROZPIESZCZA, OTWORZYĆ DACH SAMOCHODU I TAK PO PROSTU POJECHAĆ. NIE MAM POJĘCIA GDZIE, NAJWAŻNIEJSZE, ŻEBY POCZUĆ WIATR WE WŁOSACH. WOLNOŚĆ, KTÓREJ NIE ODBIORĄ MI ŻADNE PRZYZIEMNE SPRAWY.
  1. Złości mnie ……. NIE CHODZI MI TUTAJ O GRANICĘ NASZYCH MOŻLIWOŚCI CZY GRANICE MIASTA W KTÓRYM ŻYJEMY. ZŁOŚCI MNIE OGRANICZENIE LUDZI, KTÓRZY MAJĄ MARZENIA, A BOJĄ SIĘ ZARYZYKOWAĆ. ZAMIAST TEGO WOLĄ SIEDZIEĆ W DOMU I USPRAWIEDLIWIAĆ SIĘ DLACZEGO NIE PRÓBUJĄ, ROBIĄC SOBIE OD CZASU DO CZASU PRZERWĘ NA KRYTYKĘ OSÓB, KTÓRE PRÓBUJĄ.
  1. Uwielbiam jeść ……. POTRAWY Z KUCHNI WŁOSKIEJ. OSTATNIO NAUCZYŁEM SIĘ ROBIĆ CARBONARA, WIĘC DOŚĆ CZĘSTO MIAŁEM WŁAŚNIE TO NA OBIAD.
  1. Moją pierwszą miłość poznałam/em ……. DOPIERO W PODSTAWÓWCE. TO BYŁO SZALONE UCZUCIE. NIE ZAPOMNĘ, JAK SPOTYKALIŚMY SIĘ NA KORYTARZU W CZASIE PRZERWY, ŻEBY POWIEDZIEĆ SOBIE CZEŚĆ.
  1. Zaczęłam/em pisać w wieku ……. SZEŚCIU LAT. POCZĄTKOWO SZŁO MI TO BARDZO WOLNO, ALE PO PRZEDSZKOLU ĆWICZYŁEM NA ARKUSZACH CAŁY ALFABET.
  1. Gdy piszę czuję się ……. SPEŁNIONY. NAJWAŻNIEJSZE JEST TO, ŻEBY ROBIĆ ŻYCIU TO, CO SIĘ KOCHA. UWIELBIAM MYŚLEĆ CAŁY DZIEŃ NAD HISTORIĄ BOHATERA, PLANOWAĆ KOGO DZISIAJ POZNA, CO SIĘ PRZYTRAFI, A NA KONIEC DNIA… UWOLNIĆ WSZYSTKO. CZUJĘ, ŻE ROBIĘ WTEDY COŚ WAŻNEGO. ODDAJĘ CZĘŚĆ SIEBIE CZYTELNIKOWI.
  1. Krytyka – motywuje czy zniechęca?
    I MOTYWUJE I ZNIECHĘCA. ZALEŻY OD TEGO, CZY KRYTYKA NALEŻY DO OSOBY SZCZEREJ, KTÓRA POWIE CO MYŚLI NA TEMAT DZIEŁA, CZY NALEŻY DO OSOBY, KTÓREJ CHODZI TYLKO O TO, ŻEBY OBRAZIĆ AUTORA. 😉
  1. Często wspominam ……. TO, ŻEBY NIE WSPOMINAĆ, BO PO CO WSPOMINAĆ, SKORO TO JUŻ NICZEGO NIE ZMIENI?
  1. W wolnej chwili ……. STARAM SIĘ WYPOCZĄĆ. RZADKO ZDARZA SIĘ, ŻE MAM AKURAT WOLNĄ CHWILĘ, WIĘC WYKORZYSTUJĘ JĄ MAKSYMALNIE.
  1. Nie lubię ……. KIEDY PRZECHODZĘ PRZEZ MIASTO, A KTOŚ MÓWI COŚ NA MÓJ TEMAT TAK GŁOŚNO, ŻE JESTEM W STANIE TO USŁYSZEĆ.
  1. W wymarzoną podróż wybrałabym/wybrałbym się do ……. KILKU MIEJSC. NIE OGRANICZAM SIĘ DO JEDNEGO MARZENIA, BO DLACZEGO? IM WIĘCEJ WYMARZONYCH MIEJSC, TYM LEPIEJ. LONDYN, RZYM, BARCELONA, PARYŻ, LOS ANGELES I WIELE INNYCH.
  1. Mój ulubiony gatunek literacki i ulubiona książka to ……. KAŻDA, KTÓRA NIESIE ZE SOBA CIEKAWĄ HISTORIĘ. KAŻDA KTÓRA PORUSZA I ZOSTAJE WE MNIE NA DŁUŻEJ. DLACZEGO ZADAJESZ TAK TRUDNE PYTANIA? JAK MOŻNA POWIEDZIEĆ, KTÓRA JEST TA JEDYNA? NIE MAM TEJ ULUBIONEJ. MOGĘ POWIEDZIEĆ JAKI GATUNEK NIE NALEŻY DO TYCH, PO KTÓRE CHCĘ SIĘGNĄĆ. TYPOWE ROMANSIDŁA ZDECYDOWANIE ODPADAJĄ. OSTATNIO CZYTAŁEM „SEZON NIEWINNYCH” SAMUELA BJORKA I BARDZO MI SIĘ SPODOBAŁA. JEŚLI CHODZI O POLSKICH AUTORÓW TO NP. „MORFINA” SZCZEPANA TWARDOCHA I WIELE INNYCH.
  1. Pisarz, którego przeczytałam/em wszystkie książki to ……. TAKI PISARZ, KTÓRY NIE ISTNIEJE. ZDARZAJĄ SIĘ TACY, U KTÓRYCH SIĘGNĄŁEM PO KILKA KSIĄŻEK, ALE NIESTETY ALBO STETY NIGDY NIE ZDARZYŁO SIĘ, ŻE PRZECZYTAŁEM WSZYSTKIE KSIĄŻKI DANEGO AUTORA. NIE DLATEGO, ŻE KSIĄŻKI JEDNEGO AUTORA ZACZYNAŁY MI SIĘ NUDZIĆ, ALE Z CIEKAWOŚCI SIĘGAM PO RÓŻNYCH AUTORÓW OBIECUJĄC SOBIE, ŻE JESZCZE WRÓCĘ DO POPRZEDNIEGO, NIESTETY ZA KAŻDYM RAZEM KIEDY MAM PRZECZYTAĆ NOWOŚĆ ZNANEGO MI JUZ AUTORA, TRAFIA SIĘ KTOŚ INNY.
  1. Przyjaźń jest dla mnie ……. CZYMŚ, CO POWOLI UMIERA.TO JEST SMUTNE. W CYFROWYM ŚWIECIE CORAZ CIĘŻEJ JEST POZNAĆ KOGOŚ, KTO PO DŁUŻSZYM CZASIE ZASŁUGUJE NA MIANO PRZYJACIELA CZY PRZYJACIÓŁKI. DLACZEGO? POZNAJEMY CORAZ WIĘCEJ LUDZI I GŁÓWNIE WŁASNIE PRZEZ PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE. JEDNĄ OSOBĘ ZNAMY MNIEJ, DRUGĄ BARDZIEJ, ALE TO ZA MAŁO, ŻEBY KTOŚ ZYSKAŁ MIANO PRZYJACIELA. ZAMYKAMY SIĘ NA INNYCH, CZY PRAGNIEMY ZAISTNIEĆ W ŚWIECIE INTERNETU OBŁĘDNĄ ILOŚCIĄ ZNAJOMYCH? SZCZERZE MÓWIĄC NIE MAM POJĘCIA. CIESZĘ SIĘ, ŻE JA MAM KILKA TAKICH OSÓB, KTÓRYCH MOGĘ NAZWAĆ PRAWDZIWYMI PRZYJACIÓŁMI, BO BEZ PRZYJAŹNI CIĘŻKO PRZETRWAĆ.
  1. Gdybym wygrał/a na loterii ……. DALEJ BYM ŻYŁ. NIE MAM ZAMIARU TEGO ZMIENIAĆ. LUBIĘ ŻYĆ. 😉
  1. Mój ulubiony cytat z książki …….

Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku.” ~ MAŁY KSIĄŻĘ

„Życie jest jak pudełko czekoladek – nigdy nie wiesz, co ci się trafi. ~ FORREST GUMP

  1. Moje życiowa dewiza ……. PO CO BYĆ KOGOŚ KOPIĄ, SKORO MOŻNA BYĆ SOBĄ

foto

 Dawid Waszak urodził się 28 stycznia 1989 roku w Jarocinie. Został absolwentem technikum handlowego, po czym zrezygnował z dalszej edukacji na rzecz rozwijania swoich pasji związanych z literaturą. W 2012 roku podczas pobytu w Niemczech ukończył swoje pierwsze dzieło pt. „Narodziny zła” (06.2013). Książka zebrała wiele pozytywnych recenzji, co zmotywowało młodego pisarza do rozpoczęcia działań nad nową powieścią „O tym, który raz już umarł” (05.2014). Rok później wydał swą trzecią powieść „Czerwień obłędu” (09.2015). Oprócz pisania pasją Waszaka jest również muzyka rockowa i alternatywna. 

Recenzja książki ,,Czerwień obłędu” KLIK

Więcej o książkach Dawida Waszaka KLIK
Odwiedź fan page autora KLIK

,,Czerwień obłędu” z dedykacją od autora już wkrótce będziecie mogli wygrać w konkursie organizowanym na fan page’u Miłość do czytania (Szczegóły ➡ KLIK)

Zapraszam na FB ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

FB Miłość do czytania

Zapraszam na IG ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

IG Miłość do czytania

2 uwagi do wpisu “,,Zeszyt szczerości” #12 Dawid Waszak

Skomentuj

