Zeszyt szczerości #14 Anita Scharmach

Zapraszam na 14-tą już odsłonę ,,Zeszytu szczerości”! Dziś na jego łamach odpowiedziami na pytania dzieli się z nami autorka powieści ,,Mogę wszystko”Anita Scharmach!

IKONA

Zeszyt szczerości

1.      Nazywam się Anita Scharmach.

2.      Moja rodzinna miejscowość to ukochana Gdynia.

3.      Moje zwierzątko to kot Tadeusz. 😉

4.      Z przedmiotów szkolnych najbardziej lubiłam/em  hmm… gdyby pytanie brzmiało „co najbardziej lubiłam w szkole”- padałby odpowiedź –przerwy. A tak to cóż, trzeba coś wybrać? Serio?….godzina wychowawcza się liczy …hahaha

5.      Moja ulubiona dyscyplina sportu to jeśli sportem nazwać można  jazdę miejskim rowerem z koszyczkiem zamontowanym z przodu, to zdecydowanie jest moja ulubiona dyscyplina. A jeśli jeszcze rusza akcja Pomoc Mierzona Kilometrami…to jadę i pomagam.

6.      W dzieciństwie zasłuchiwałam/em się w: od zawsze rock.

7.      Relaksuję się przy może zabrzmi to pospolicie, ale lubię zajęcia w ogrodzie.

8.      W TV oglądam zazwyczaj:  jeśli już oglądam  to kabarety.

9.      Gdy mam chandrę zatapiam się w lekturze przy lampce wina, bo nie będę kłamać, że non stop piję herbatę. 😉

10.  Złości mnie:  klasycznie- chamstwo, obłuda, nieszczerość.

11.  Uwielbiam jeść: lubuję się w kuchni śródziemnomorskiej, ale  sushi też nie pogardzę.

12.  Moją pierwszą miłość poznałam/em w przedszkolu… a tak poważnie, to mam wspaniałego męża, który kocha, wspiera, szanuje…czy to istotne, że nie było dane mi go poznać w czasach nastoletnich szaleństw? Nieee. To zdecydowanie moja najważniejsza miłość.

13.  Zaczęłam/em pisać w wieku kiedy dostałam do ręki kredki świecowe. Bazgrałam ściany, potem był długopis i były wiersze, opowiadania. Nastały czasy komputerów i piszę powieści.

14.  Gdy piszę czuję niezależność. Mogę sterować ludzkimi losami, nadawać postaciom cechy charakteru, mogę bawić się z nimi i płakać.

15.  Krytyka – motywuje czy zniechęca? Początkowo denerwuje. Nikt z nas nie lubi krytyki, ale po chwili zmusza do przemyśleń, dzięki czemu można dowiedzieć się gdzie popełniło się błąd i że w ogóle się go popełniło.

16.  Często wspominam … ogólnie jestem sentymentalna i wracam do wspomnień różnego rodzaju. Począwszy od wielkich  podróży po kamyczek z plaży, który kiedyś znalazła moja pociecha.

17.  W wolnej chwili  piszę, piorę, gotuję… Matka Polka.

18.  Nie lubię smutnych ludzi, malkontentów.

19.  W wymarzoną podróż wybrałabym/wybrałbym się na Bora-Bora. Jestem wzrokowcem a dla tamtejszych krajobrazów warto udać się na ten uroczy zakątek świata.

20.  Mój ulubiony gatunek literacki i ulubiona książka to …chyba nie mam ulubionego gatunku literackiego. Wiem czego nie lubię….(przykro mi mężu ale to powiem) ….fantastyki, horrorów. 😉

21.  Pisarz, którego przeczytałam/em wszystkie książki to chciałoby się rzec, że Remigiusz Mróz, ale nie nadążam za chłopakiem. Nie ma chyba takiego pisarza, chyba że mogę powiedzieć o swoich, te czytam nie dość że wszystkie, to jeszcze jako pierwsza. 😉

22.  Przyjaźń jest dla mnie jedną z największych wartości w życiu! Dużo o tym wspominam  w „Mogę Wszystko”, w kolejnych powieściach też jest to ważny wątek. A w życiu realnym, jestem szczęśliwym posiadaczem niewielkiego grona przyjaciół, ale takich na dobre i na złe. Bo tych tylko „na dobre” jest znacznie więcej.

23.  Gdybym wygrał/a na loterii Bora – Bora!!!…

Realizacja wymarzonego domu nad morzem. Inwestycja na przyszłość rodziny.  Pewnie zabrzmi to banalnie, ale tak właśnie bym zrobiła- hospicjum św. Wawrzyńca w Gdyni.

24.  Mój ulubiony cytat z książki: nie ma jedynego, jest ich kilka. Jednym z nich jest cytat z Małego Księcia” Antoine de  Saint- Exupery „Doznanie przyjaźni daje wielkie zadowolenie, nawet jeśli pisana Ci śmierć”. Idealnie podsumowanie „Mogę Wszystko”.

25.  Moje życiowa dewiza „ŻYJ ZGODNIE Z WŁASNYM SUMIENIEM”

17410260_215923585554800_1277598340_n

Anita Scharmach – Niepoprawna optymistka, gdynianka, zakochana w Trójmieście i terenach kaszubskich. Nie może przejść obojętnie nad krzywdą zwierząt. W jej powieściach bohaterami często są zwierzęta, również te po przejściach.
Zawodowo spełnia się jako księgowa, prowadząc księgi największych, prestiżowych wspólnot mieszkaniowych. Prywatnie córka, żona, matka – szczęśliwa kobieta.
Debiutowała w listopadzie 2016 powieścią „Mogę wszystko”, która została okrzyknięta książką grudnia, niedługo potem książka otrzymała status bestsellera utrzymując się długo na Top liście. W maju tego roku zostanie wydana jej druga powieść „Zaraz wracam”, kolejna może jeszcze na jesieni…

Odwiedź fan page autorki: KLIK
Grupa fanowska Anity Scharmach: TUTAJ

17361156_215924392221386_1544491845_n


Zapraszam na FB ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

FB Miłość do czytania

Zapraszam na IG ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

IG Miłość do czytania

Skomentuj

