Zeszyt szczerości #18 Iwona Mejza

Zapraszam na kolejną odsłonę ,,Zeszytu szczerości”!
W roli głównej autorka powieści kryminalnych z humorem 🙂 – Iwona Mejza!

IKONA.jpg

Zeszyt szczerości

  1. Nazywam się ……. Iwona Mejza

  2. Moja rodzinna miejscowość to ……. Oświęcim

  3. Moje zwierzątko to ……. jednak kot, chociaż od zawsze mieszkały z nami psy i one także mają swoje miejsce w moim sercu, to jednak od ponad dwudziestu lat rządzą mną koty. 🙂

  4. Z przedmiotów szkolnych najbardziej lubiłam/em ……. historię, to mój ukochany przedmiot.

  5. Moja ulubiona dyscyplina sportu to ……. żeby nie skłamać… lubię długie spacery. I mecze piłki nożnej, oraz skoki narciarskie – oglądać w telewizji.

  6. W dzieciństwie zasłuchiwałam/em się w ……. Boney M, ABBA, Queen.

  7. Relaksuję się przy ……. ciekawej książce.

  8. W TV oglądam zazwyczaj ……. seriale kryminalne, programy przyrodnicze, programy historyczne.

  9. Gdy mam chandrę ……. zazwyczaj przesypiam posiłkując się dewizą Scarlett: „pomyślę o tym jutro”. Jeżeli muszę szybko wrócić do równowagi sięgam po słodycze, czekoladę z orzechami, albo czekoladę na gorąco z bitą śmietaną.

  10. Złości mnie ……. bylejakość, obłuda, pazerność, brak szacunku dla drugiego człowieka. Zdarzają się sytuacje gdy złości mnie moja bezradność.

  11. Uwielbiam jeść ……. nie tylko słodycze. Zdecydowanie mam zbyt duży apetyt. Teraz jest sezon na ogórki, więc pochłaniam ogórki, chleb z masłem, plastry ogórka, pieprz, sól. Pychota!

  12. Moją pierwszą miłość poznałam/em w ……. podstawówce. Był nieco starszy ode mnie, przystojny, otoczony wianuszkiem dziewczyn. Idealny obiekt westchnień.

  13. Zaczęłam/em pisać w wieku ……. pisywałam od zawsze, ale były to krótkie formy. Wierszyki, opowiadania, takie trochę sentymentalne. Na poważnie zaczęłam pisać po czterdziestce, ale na poważnie nie oznacza, że piszę poważne książki.

  14. Gdy piszę czuję się ……. świetnie. Kreuję świat moim bohaterom, wyłączam się z rzeczywistości. Zazwyczaj mam plan książki, rozpisuję postaci, wyznaczam im role. Jest cudnie, mam wrażenie, że panuję nad sytuacją, a tu powiedzmy postać drugoplanowa, powołana do literackiego życia w ściśle określonym celu zaczyna się wyłamywać i wychodzi przed szereg. Rozpycha się, szarogęsi, tak jakby chciała powiedzieć: teraz wszystkie światła na mnie.  I cały mój misterny plan rozsypuje się jak domek z kart. Uwielbiam takie chwile, bo to oznacza, że tchnęłam życie w moich bohaterów.

  15. Krytyka – motywuje czy zniechęca? Pisarz zawsze będzie poddawany krytyce, to nieodłączna część zawodu. Warto mieć dystans do krytyki pamiętając, że książka ma swojego odbiorcę, konkretnego czytelnika, a czytelnicy mają różne preferencje. Natomiast ja cenię konstruktywną krytykę, z której skorzystam, jak z dobrej rady przyjaciela. Zawsze można coś poprawić. Natomiast krytyka dla krytyki, takie: nie bo nie i już, albo: „ostatni raz daję szansę autorce, ona pisze tak beznadziejnie, że nie można jej czytać”, jest po prostu niepoważna i do takiej chyba żaden autor nie przywiązuje wagi.

  16. Często wspominam ……. babcię Teklę i moje beztroskie dzieciństwo.

  17. W wolnej chwili ……. mam mało wolnych chwil, ale gdy się zdarzają to pracuję w ogrodzie, albo idę na spacer z przyjaciółką i jej psem.

  18. Nie lubię ……. marnowania czasu, narzekania, bezsensownego bicia piany, przechwalania się.

  19. W wymarzoną podróż wybrałabym/wybrałbym się do ……. kiedyś chciałam mieszkać w Rzymie, ale jako cel wymarzonej podróży wybrałabym Rosję.

  20. Mój ulubiony gatunek literacki i ulubiona książka to ……. gatunek to kryminał, a co do ulubionych książek, to bardzo trudno napisać o jednej, ulubionej. Chyba nie mam takiej. Teraz przyszedł moment na powrót do przeszłości i czytam klasyków literatury. Odnajduję dawne zachwyty, odkrywam nowe światy, odczytuję na nowo teksty kiedyś przeczytane.  Z osobistych zachwytów, odkryty niedawno Charles Bukowski. Polecam.

  21. Pisarz, którego przeczytałam/em wszystkie książki to ……. Joanna Chmielewska, Edmund Niziurski, Zbigniew Nienacki, żeby sięgnąć wstecz. Autorzy zagraniczni to E.S. Gardner, P.D. James, A. Christie, przetłumaczone na język polski. I wielu innych.

  22. Przyjaźń jest dla mnie ……. ważna. Daje mi poczucie stabilizacji.

  23. Gdybym wygrał/a na loterii …….zależy jaką kwotę 🙂 gram rzadko, trafiam jedynki, więc szansa jest nikła. Gdybym wygrała odpowiednio dużą sumę, to poświęciłabym czas na pisanie. I mogłabym kupować więcej książek. Mogłabym też pomagać psim i kocim biedom. Tego nigdy za dużo.

  24. Mój ulubiony cytat z książki …….”Życie nierzadko stawia nas wobec sytuacji trudnych, ale nigdy wobec sytuacji bez wyjścia. Nie znaczy to bynajmniej, że wyjście prowadzi z reguły w pożądanym przez nas kierunku i zawsze gdzie indziej niż na cmentarz. Naszym ludzkim prawem jest jednak to, by poszukiwać wyjścia właśnie w pożądanym kierunku, i – zgodnie z moją dewizą – umierać tylko w ostateczności”. B. Rajnow „Umierać tylko w ostateczności”.

  25. Moje życiowa dewiza ……. Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku.

    F2

Iwona Mejza – Mieszka i pracuje w Oświęcimiu. Autorka powieści kryminalnych: „Wszystkie grzechy nieboszczyka” Wydawnictwo Oficynka,  „Wyszedł z domu i nie wrócił” Wydawnictwo Oficynka  oraz „Przepis na zbrodnię”  Wydawnictwo Szara Godzina. Współautorka antologii „Kryminalna 13”, opowiadanie „Alibi” Wydawnictwo RW2010. Autorka opowiadania „Komisarz Jodła na tropie – Jesień życia” opublikowanego w kwartalniku OkoLica Strachu, oraz opowiadania „Zdarzyło się dzisiaj” w ramach projektu „Legenda szyta na miarę, Oświęcimska Legenda XXI wieku”. Jest także autorką scenariusza literackiej gry miejskiej „Kryminalne zagadki Oświęcimia – Tajemnica Hotelu Herz”.  Z przekonania optymistka, dla której szklanka jest zawsze do połowy pełna, z zamiłowania ogrodniczka, przesadzi, dosadzi, przekopie. Uważa, że pielenie sprzyja obmyślaniu kryminalnych intryg. Jej hobby to kolekcjonowanie kryminałów, czytanie kryminałów, pisanie o kryminałach, pisanie kryminałów…
Autorka zdjęcia: Beata Kostarek-Zając

Blog autorki ➡ http://www.inkella.blogspot.com

Odwiedź FAN PAGE autorki KLIK

Więcej o książkach Iwony Mejzy TUTAJ


Zapraszam na FB ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

FB Miłość do czytania

Zapraszam na IG ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

IG Miłość do czytania

Skomentuj

