Zeszyt szczerości #22 Anna Szczęsna

Zapraszam na #22 odsłonę ,,Zeszytu szczerości”
W roli głównej Anna Szczęsna – autorka powieści ,,Smutek Gabi”, ,,Jutro pachnie cynamonem”, ,,Gang różowych kapeluszy” oraz ,,Myśl do przytulania”

IKONA

Zeszyt szczerości

  1. Nazywam się
    Anna Szczęsna, bardzo mi miło.
  2. Moja rodzinna miejscowość to
    Włocławek, gdzie umieściłam akcję książki „Jutro pachnie cynamonem”. 
  3. Moje zwierzątko to
    patyczak Patryk. Miałam już ich kilka, ale zawsze największy to Patryk, pozostali to jego bracia. Idealne zwierzę dla mnie. Niewymagające, lubi muzykę reggae i liście dębu. Ma pyszczek jak Obcy z filmów Ridleya Scotta, ale naturę stoika. 
  4. Z przedmiotów szkolnych najbardziej lubiłam
    Nie miałam ulubionego przedmiotu. W szkole najbardziej lubiłam przerwę. Można było poczytać. 
  5. Moja ulubiona dyscyplina sportu to
    Ze sportem jestem na bakier, nie oglądam, nie uprawiam. Rekompensuję to sobie wspinaniem po drabinie w pracy (pracuję w bibliotece i mam wysokie regały) i zbyt nadgorliwym sprzątaniem. Żeby dotrzeć do każdego, nawet najciemniejszego kąta, trzeba się nieźle nagimnastykować. Poza tym uwielbiam spacery, ale nie takie wokół bloku, tylko całodniowe, wielokilometrowe, najchętniej po górach i dolinach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego albo iglastych Lasach Gostynińsko-Włocławskich. 
  6. W dzieciństwie zasłuchiwałam się
    W dźwiękach lasów, ogrodów i łąk. Sporo czasu spędzałam na wsi, dziadkowie dbali o to, bym każdego dnia szła na długi spacer nad jezioro, rzekę, albo właśnie do lasu. To mi zostało. Nic nie uspakaja mnie bardziej, niż las. 
  7. Relaksuję się przy
    Spotkaniach ze znajomymi i bliskimi. Kawa, herbata, coś słodkiego, nie ma nic lepszego. Lubię też zaszyć się w fotelu z wciągającą książką i dobrą herbatą, albo obejrzeć film – staram się wybierać takie, które zostają w pamięci na długo. 
  8. W TV oglądam zazwyczaj.
    Nie mam telewizora i bardzo się z tego cieszę. Od dawna nie da się normalnie obejrzeć żadnego filmu, bo są w brutalny sposób przerywane reklamami, a po wiadomościach można popaść w depresję. To nie znaczy, że jestem oderwana od świata. Dobrze, że jest internet, no i zawsze można iść do kina. 
  9. Gdy mam chandrę
    Robię kokon z kołdry, chowam się przed światem i udaję, że nie istnieję. 
  10. Złości mnie
    Krótkowzroczność ludzi, których historia niczego nie nauczyła, chamstwo i głupota. 
  11. Uwielbiam jeść
    Wszystko, co przyrządzi Dorota, moja przyjaciółka i jedna z pierwszych czytelniczek moich powieści. Ma niesamowity talent do gotowania i do wprawiania mnie w dobry nastrój. 
  12. Moją pierwszą miłość poznałam
    Nie pamiętam, byłam dość kochliwa i obiekt moich uczuć zmieniał się wraz z nastrojem i wiekiem. 
  13. Zaczęłam pisać w wieku
    W szkole podstawowej. Najpierw były wymyślane historie opowiadane rodzinie, potem zaczęłam pisać pamiętnik i listy. Po koloniach zostawało wiele kontaktów, które chciałam podtrzymywać. Następnie przerzuciłam się na opowiadania. Teraz piszę powieści. 
  14. Gdy piszę
    Czuję się oderwana od rzeczywistości. Wtedy nie interesuje mnie nic, co dzieje się obok. 
  15. Krytyka – motywuje czy zniechęca?
    Ta konstruktywna jak najbardziej motywuje, zwykłe krytykanctwo może tylko zniechęcić. 
  16. Często wspominam
    Ludzi, których już nie ma w moim życiu, z którymi straciłam kontakt, a którzy zostawili w nim jakiś ślad. 
  17.  wolnej chwili
    Jeśli jakimś cudem się taka znajdzie, wędruję po lasach albo po plaży. Lubię wypoczywać na łonie natury i doceniam to, że mieszkam w Trójmieście i ten luksus mam na wyciągnięcie ręki. 
  18. Nie lubię
    Kleszczy, z którymi miałam kilka nieprzyjemnych spotkań. 
  19. W wymarzoną podróż wybrałabym/wybrałbym się do
    Kraju, gdzie jest ciepło i bardzo słonecznie. Czasami wydaje mi się, że działam na baterie słoneczne – gdy ich nie naładuję, zaraz czuję obniżenie nastroju. W Polsce jest zdecydowanie za dużo pochmurnych dni. 
  20. Mój ulubiony gatunek literacki i ulubiona książka to
    Nie mam ulubionego gatunku, książka musi być po prostu dobra. W formie tradycyjna, w treści niekoniecznie. Ulubionej książki nie mam, ale mam takie, do których wracam, np.: Ostateczne wyjście (Natsuo Kirino), Księga Diny (Herbjørg Wassmo), Skóra (Kathe Koja), Trylogia Millenium (Stieg Larsson), seria o Zawrociu (Hanna Kowalewska), Złodziejka (Sarah Waters), Po co ci szczęście, jeśli możesz być normalna? (Jeanette Winterson) i wiele, wiele innych. 
  21. Pisarz, którego przeczytałam/em wszystkie książki to
    Hanna Kowalewska, John Irving. 
  22. Przyjaźń jest dla mnie
    Rzeczą nieodzowną dla szczęśliwego życia i motywem przewodnim moich powieści. Mam szczęście, jeśli chodzi o przyjaciół. Wspierają, inspirują, pędzą na ratunek, gdy zajdzie taka potrzeba. Nadają jasnych barw codzienności, choć nie zawsze są blisko. 
  23. Gdybym wygrał/a na loterii
    Wszystko bym rozdała, mam dużą rodzinę i nie byłoby to trudne. Ewentualnie część przeznaczyłabym na swoją fanaberię, wielką bibliotekę. 
  24. Mój ulubiony cytat z książki …….
    – Więc czego ty właściwie chcesz?
    – Więcej, niż mogę się spodziewać.
    Truman Capote, Pan Bida. 
  25. Moje życiowa dewiza: 

    Nie oczekuj zbyt wiele.
    Ufaj i bądź wdzięczna.
    Zaakceptuj to, co cię spotyka.
    I rób swoje!


20885212_666438066886972_1898075523_nAnna Szczęsna, urodzona we Włocławku, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, autorka czterech powieści:

Smutek Gabi, Wydeawnictwo Lucky 2014,

Jutro pachnie cynamonem, Wydawnictwo Lucky 2015 (Nagroda internautów  w kategorii  „Powieść obyczajowa” w plebiscycie serwisu granice.pl),

Gang różowych kapeluszy, Wydawnictwo Lucky 2016 (Książka Roku 2016 w kategorii powieści obyczajowe w plebiscycie serwisu granice.pl),

Myśl do przytulania, Wydawnictwo Kobiece 2017.

Zaczynała od publikowania opowiadań w antologiach horrorów, obecnie pracuje nad kolejną powieścią obyczajową, kolekcjonując pomysły na następne. Z zawodu i wykształcenia bibliotekarka, z zamiłowania czytelniczka i kinomanka.

Zapraszam na fan page autorki TUTAJ
Odwiedź blog autorki KLIK

 


Zapraszam na FB ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

FB Miłość do czytania

Zapraszam na IG ,,Miłość do czytania”
(kliknij poniżej)

IG Miłość do czytania

Dodaj komentarz